ADS

ADS

Monday, September 30, 2013

:: Kisah hujung minggu

Sabtu 28/9/2013. Kereta aku buat hal. Bukan apa pun bateri weak. Dah 2tahun lebih kan. So mmg da sampai waktunya utk tukar. Dah janji dengan mak nak bawak mak pergi Karnival Usahawan Desa (KUD) kat Putrajaya. Memula dah cancel  tapi after dah tukar bateri kereta aku terus ke semenyih amik mak. Apa yg best KUD? Macam2 ada! Bagi aku best sbb boleh beli mcm2. KUD ni more to produk2 keluaran bumiputera. Aku ngan mak borong mcm2. Sos la. Perencah mcm2. Cake  la. Jem la. Errrr  mcm2 la! Oo. Ye. Kat sana jumpa Bocil yg budak kecik maharaja lawak mega tu. gambar mmg takde yer. Sbb aku kiri kanan penuh tgn ngan barang2. Kalau incikhubby ada best sket bley la dia bawakkan brg  ni aku berdua jek ngan mak. So mmg tak berkesempatan nak posing bagai .

29/9/2013. Genap 5bulan entomey papamommy pergi. As usual mmg everyweek akan lawat kubur entomey. Kat sana mcm biasa papa akan bersihkan apa2 yg patut. Kasi bersih semua. Disebabkan sabtu mlm tdo umah semenyih maka gerak dari sana. Balik tu incikhubby kata teringin nak makan gulai nangka. Kalau korang. Suami kata nak makan something apa korang nak buat? Aku mmg tak pernah buat gulai nangka. Tp disebabkan incikhubby dah sebut takkan aku nak diam jek. Mmg dia tak suruh buat. Tapi faham2 sudah kan. So ajak incikhubby singgah kedai beli apa yg patut. resipi google jek la yer. Pastu sempat juga beli laksa ngan cendol. Last week mkn tu. This week teringin lagi. Nx week mcm nak lg jek. Hee. So balik masak2. Nilah hasilnya gulai nangka chef idasyahirah!

No comments: