ADS

ADS

Friday, March 29, 2013

:: Pantang ... Confinement

Assalamualaikum w.b.t....

Disebabkan mata ni sangat2 la mengantuk maka aku up lagi 1 entry eh. tau kan mengantuk sebab apa. sila baca previous entry.

OK. 1st of all. congrats to one of my bff hani for her 1st baby. born on 21/03/2013. Welcome to the world baby Khalisya Arissa. nanti baby Khayrah Batrisyia datang lawat yer :)

member aku ni ada tanya. "ida, set berpantang ko guna set apa?". aku mmg takde guna apa2 set berpantang pun. lagi pulak aku bersalin ceaser and secara tiba2 so mmg takde prepare apa2 untuk set pantang. lagipun aku pantang mcm org tak pantang. yela almost everyday aku ulang alik hospital tengok baby. mmg terbaik la aku kena demam, badan masuk angin, berdarah kat tempat luka ceaser tu, then siap sakit mata lagi. adoiii macam2 dugaan time tu. berbalik kepada soalan hani tadi, set pantang mmg nan ado. cumanya mak aku ada belikan serbuk mcm rempah untuk sapu kat seluruh badan pas mandi. lagi satu mak aku ada beli sabun mustika ratu untuk mandi. ni ala2 macam mandi lulur gak. and satu lagi pilis (benda yang tepek kat dahi tu). yang kena lulur kat badan and benda yg kena tepek kat dahi tu mak aku beli peket2 jek. jenama nyonya mener. tu jek la yg aku pakai time pantang. yg lain2 mcm makan semua aku bedal. 2weeks pertama jek aku follow betul2. nest following days aku main bedal jek semua makanan since doc kata makan jek semua benda. tapi yg penting hari2 ada ikan haruan bakar (utk cepat sembuhkan luka) and mak aku pun still kawal jugak la apa yg aku makan tu. yela kang makan bukan2 effect lak kat susu yang nak di bagi ke anak. then 2,3 hari before abis pantang barulah aku g berurut. aku urut 3 hari berturut. after berurut mmg sedap la badan. coz makcik tu kuarkan semua angin dlm badan ni. lega mmg lega. ringan sket badan aku ni.tu jek la yg aku bley kongsikan setakat ni k. kalau ada mood nak menaip lagi aku share benda lain plak k. bye!

No comments: