ADS

ADS

Sunday, December 2, 2012

:: MAHA International 2012 :)

Penat!!! tarik nafas... lepassss... tarik nafas lagi... lepassssss... baru jek menghabiskan 3 trip basuh baju. banyak kan? hahaaa. mst korg ckp aku pemalas kan. huahuahuaa...

ok2. jom bercerita!

harini pergi MAHA 2012. tau tak MAHA tu apa? Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism International Show 2012. Dan seperti tahun2 sebelumnya lokasi MAHA adalah di Malaysia Agro Exposition Park Serdang (MAEPS). MAHA ni start dari 23 Nov 2012 - 2 Dec 2012. hari la last day. tu yg aku excited nak pergi juga arini. hehe.

pagi2 dah bangun. pukul 9am dah gerak dari rumah. sebabnya takmau tempuh jam + susah nak dapatkan parking kalau sampai lambat. luckily MAEPS ni dekat jek dgn rumah aku. sampai terus pergi Agrobazaar. kat dalam ni kitorang beli perencah nak buat char kuey tiow. RM10 utk 3 peket. 1 peket boleh masak untuk 6 pinggan. sempat la tengok pakcik tuh demo camne nak masak. sebab senang jek nak buat + 3minit jek nak masak tu yang beli tuh. ehhh dapat rasa jugak. sedap! then ada beli juga sate kebab and kismis minda. pastu beli jugak kek lapis sarawak. hewhewhew.  :) dalam agrobazaar ni hanya menjual produk2 IKS jek. then jalan2 kejap kat dalam tu then keluar untuk makan breakfast. after breakfast barulah ada tenaga nak jalan2. tak gitu? hehe.

kat MAHA ni ada 7 laman iaitu Laman Florikultur, Laman Padi, Laman Ternakan, Laman Ikan, Laman Jentera, Laman Nenas and Laman Sayur & Herba. Tapi aku tak sempat nak pergi semua laman since aku and incikhubby kejar masa. kitorang target pukul 12pm nak gerak balik dah coz incikhubby kerja petang. so pergi yang mana sempat jek. yang penting aku nak pergi tengok ternakan. so nak pergi ternakan kena naik tram / bus yang disediakan. kat situ jek dah berapa minit beratur sebab orang dah start ramai. so gambar yang ada pun tak banyak. lagipun aku rasa last 2 years dekat laman ternakan haiwan ternakan lagi banyak. this year mcm dah kurang. tak syok cam dulu. this time juga aku tak sempat nak pergi pavillion. Kat pavillion tu ada semua jenis rumah. 13 negeri punya rumah. bukti aku ada pergi MAHA 2010 cer klik sini. takpela last 2 years dah pergi so next 2 years jek la pergi balik kan. InsyaAllah :)

ok la jom tengok gambar yang tak seberapa ni.


demo masak char kuey tiow

study map / guide


breakfast dulu! harga bihun sup tu RM5 taw. tapi nasib baik la sedap.

Agrobazaar

pokok nenas

before masuk kawasan ternakan

landak

ayam betina

ayam jantan


Superman yang tak rupa macam hero. hahaa

ni kambing

incikhubby excited. hee.

ni lembu
target nak balik pukul 12pm tercapai. puas hati jugak even tak dapat pusing semua tempat. balik tuh kitorang singgah umah jap coz aku nak tukar baju. actually ada wedding member inckhubby. takkan aku nak pakai baju cmtu lak kan. segan. so aku ajak gak incikhubby balik jap.

adoiii penat berjalan tadi tak abis lagi. perut semakin berat. rasa malas nak pergi keje sok. boleh tak? hehee.

 

No comments: