ADS

ADS

Monday, November 26, 2012

:: Durian crepe

Sekarang memang kat mana2 orang cerita pasal durian crepe. aku? teringin? erm... takde la sgt. tengok gambar ok la mcm menarik. tapi takde la sampai teruja nak jugak makan durian crepe tuh. so tadi saje je la google2 resipi durian crepe. oooo. takde la susah sangat nak buat. ala2 mcm kuih ketayap coz aduan tepung tu masak dalam pan jek. and buat nipis2. then filing dia letak durian and whipping cream. aku ingat kan kena bakar bagai. kalau kena bakar mmg surrender la. rumah aku mana ada oven. microwave ade la. huhu. so mcm nak buat. tapi bila fikir2 balik confirm aku sorang jek yg makan nanti. sebabnya incikhubby dah bertekad tak mau makan durian sampai tahun depan. motiffff???? ceritanya mcm ni. sebelum aku preggy aku mmg teringin nak makan durian. so incikhubby pun belilah durian berapa biji tah. balik2 rumah mmg terus pesta durian la kat rumah. yang incihubby tak agak2 beliau g bedal durian sampai berapa biji tah. last2 demam + sakit kepala. berapa hari demam tah. sampai bau durian pun beliau nak muntah. hahaaa. tula. makan tak agak2 kan. so sekarang kalau aku buat pun takkan nak beli durian sebiji jek? boleh ke? hahaa. adoiii. senang2 kalau nak makan nanti beli jela kan durian crepe ni. tak yah susah payah nak buat. betul tak?

gambar from uncle google. ni lah durian crepe tuh


No comments: