ADS

ADS

Thursday, October 18, 2012

:: Update pasal baby pulak :)

harini nak update pasal pregnancy aku la.hehe. semalam update status kat fb:

:: tadi g checkup. sebelum ni doc kata due akhir bulan jan nx year. tapi tadi doc kata pulak due akhir bulan feb. ehhhh. mana 1 nak ikut ni? huhuu. konpius laaa...
 
nasib baik la ada org2 yang bagi suggestion. confuse jugak. coz aku checkup 2 tempat. kat Klinik Kesihatan (KK) and HUKM. 1st day of last period tuh mmg betul date dia. coz aku ingat betul2 lagi. dekat KK diorang kira EDD aku 23/01/2013. tapi bile kat HUKM doc kata salah. doc cek perut and dia kata aku MAYBE due on 26/02/2013. sebulan taw beza. tak pasal2 aku kena bebel ngan doc kata aku bagi date salah. aku pun menjawab la (aku mmg suke menjawab ngan doc) sy punya date tu mmg betul confirm. last2 doc kata maybe telur yg disenyawakan tu lambat sbb tu EDD aku lari ngan date aku. b4 this aku da pernah buat 2 scan. yang 1st time 8weeks kat Klinik Jessy Balakong. yg ni tulis kat scanner tu aku EDD dlm pertengahan bulan feb2013. 2nd scan kat Klinik Kita, Cheras Perdana. doc pun confuse kata aku EDD dlm bulan Feb2013 gak. yg aku ni laaaaagi la confuse. huhuu. then Selasa aritu checkup kat HUKM doc informed EDD akhir Feb2013. last2 doc kata bawak semua gambar scan tu untuk next checkup. dia nak tengok. hurm. tunggu nx month la baru tau date betul2 kot. 

aku pun whatsapp la kakak aku tanya. dia kata ikut date yang aku bagi tuh kalau kira-kira untuk 40weeks mmg EDD aku Feb2013. heee. bila call mak aku tanya. mak aku ckp mmg Feb la tu. aku ckp la kat mak aku. mak, betul ek kalau 7 bulan da start prepare barang semua? mak aku ckp "alaa. takyah. yang penting siap duit je". smpoi kan mak aku ckp cm gitu. anak ada 6 babe. byk experience. haha. aku pun ckp la. nape nak siap duit lak? sbb bersalin nanti guna GL incikhubby jek. hehe. pastu mak sambung " kalau siap duit kan lagi senang. time tu nak beli apa pun boleh. apa yg nampak perlu beli jek terus time tuh. aah, betul jugak ckp mak aku. tuh. hehe. tapi kalau nak beli gak mak aku kata da masuk 8months nanti boleh la. beli baju sikit untuk new born. baby membesar cepat. hehe. ok3.... :)

hurm. sampai sekarang aku still tak tau baby aku ni boboy ke gegurl. aritu time checkup kat HUKM baby kepit kaki dia. so tak nampak. alaaaa. hehe. takpela. scan nx time la ye. excited jugak nak tau ape jantina baby. takmo surprise2. tak menyabar kan aku. haha.

semalam baby kurang gerak. risau aku. aku sekarang dah boleh tau selalu baby aku aktif gerak time bila. so semalam kurang jek. msg incikhubby. dia kata jgn risau. aku tak boleh. risau yg amat. siap nak nangis jek. huhu. last2 tgahari sket baru start gerak . baru bangun kot. hehee. balik dari keje jek incikhubby ckp ngan baby " baby gerak byk2 taw. jgn bagi  mommy risau". dan harini baby aku sgt mendengar kata daddy dia. aktif betul gerak harini. Alhamdulillah. terus aku msg incikhubby tadi gtau. Good baby ni mendengar kata mcm mommy die. awww! hahaa.

ni jek la update for now. nanti ada lagi cerita2 aku update lagi yer. nak balik umah da ni. 
kbye!

 



No comments: