ADS

ADS

Friday, August 24, 2012

:: Solemnization, 20January2012, 26Safar1433H :)

Majis nikah kami on 20January2012, 26Safar1433H bersamaan dengan hari Jumaat.aku cuti sehari sebelum nikah, on Thursday. mula2 mcm2 nak buat time tu. nak pergi SPA, mani, pedi, macam2 la! last2 semua nan ado! aku bz dengan persiapan kahwin. kemas2, tolong kakak aku siapkan pelamin nikah so on so forth. yang sempat aku buat potong rambut jek. tu pun abah yang hantar and dekat sgt dengan rumah. mak aku dah tak kasi keluar rumah dah. tak elok katanya. so aku ikutkan jek ;) hari Khamis tu makcik aku 2 orang dah ada kat rumah. tolong2 masak and siapkan apa2 yg patut since mak aku decided nak masak sendiri on hari nikah. aku ikutkan jek. makcik aku sorang tolong buatkan sirih junjung utk aku. dari pagi sampai ke petang aku berkemas and menyiapkan apa yg patut.

malam tu dah siap2 semua aku just tengok kakak aku siapkan hantaran and tengok makcik aku siapkan sirih junjung. kakak ipar aku pulak tolong siapkan bunga rampai. aku tolong tengok jek coz da penat siang tu. dah malam sikit baru pakai inai. opah and makcik aku pakaikan. inai asli tau. amik dari pokok and blender sendiri. tapi bukan aku yg buat. mak yg buat. hehehehee. time pakai inai tu aku dah mengantuk giler. bayangkan dah pukul berapa time tuh. nasib baik BFF aku cik Fare selaku pengapit aku ada temankan aku berborak jap. last2 tak larat aku bungkus kaki tangan aku dgn plastik and tido. keh3. tapiiiiiii.... bangun2 pagi esoknya. abis inai bersepah. melekat di tempat yg tak sepatutnya. time tu menyesal dgn diri sendiri. haaaa. sape suruh tido time inai tak kering lagi. pagi2 buta tu macam2 cara aku  buat nak hilangkan inai yg melekat kat tempat tak sepatutnya tu. guna thinner, clorox, nail polisher. semua tak memberi kesan apa2. huwaaaaa... last2 redha jek la. takde sape nak tengok pun kan. hahaa.

aku nikah after solat Jumaat, pukul 3pm. kakak yg makeup dtg dalam pukul 1230 mcm tu. mmg awal and punctual. ohhhh. ye. aku amik service from Kimie Kajang. mmg terbaikkkkkk la. Kimie mmg seorang peramah. and pandai bagi idea. korang boleh pilih yg nak makeupkan korang tu yg pure woman or tak. so aku pilh yg pure woman iaitu kak Firdawati. akak ni mmg peramah k. suka aku. takdela aku bosan sepanjang berapa jam mekap tu. dan paling best beliau mekap cantik sgt! ke aku yg perasan cantik??? kui3.

Time tengah mekap tok kadi call kata nak cepatkan majlis. ohhhh my.... time tu baru pukul 230pm. tapiii nasib baik family incikHubby mmg da ada kat area Semenyih. diorang solat Jumaat kat masjid kem PGA Semenyih jek. tapi aku still cakap dengan tok kadi aku still nak buat pukul 3pm and cakap kat tok kadi dont worry pihak laki dtg on time. Alhamdulillah pukul 3pm tepat semua dah siap berkumpul kat rumah aku. acara bermula dan berakhir dengan lancar. dan paling best incikHubby cool jek. sgt2 cool. tu yg menghilangkan sikit rasa neves aku. hehe. Alhamdulillah.

okla. jom kita layan gambar sepanjang majlis yer ;)

aktiviti susun hantaran. hiasan kat tangga belakang tu aku and kakak aku yg deco;)

dengan pengapit aku. cik Fare canteq

amboiii. gelak sakan no. time ni incikHubby buat lawak pulak. hahahaaa.
kemain lagi kuat incikHubby genggam tgn abah.haha
Alhamdulillah. selamat sudah
muka lega!
mentang2 kahwin time CNY. maskahwin pun letak dalam sampul CNY. hehe
salah 1 acara batal air sembahyang
maluuu! hahahaaaa.

my familia!

perimbunians BFF!

incikHubby's family

our friends!
all the Ida's

baju simple kurung moden+kain kembang ala2 dress. thanks to my sis tolong belikan kat Bandung and kak ina tolong merealisasikan impian aku nak baju ni. HB deco by me. nak sgt bunga hidup so b4 nak start majlis baru start buat. hehe
acara baling bunga. hahahaa. sedih gak bunga dah diambil orang. huwaaaa.
makanan on nikah day. thanks mak and makcik ku!

bukak hantaran!

hantaran from incikHubby. bekas hantaran recycle dari hantaran tunang kami dulu. bajet! hehe

hantaran from me to incikHubby. bekas hantaran makcik aku punye, recycle from my cousin. bajet lagik!

Alhamdulillah semua berjalan lancar on my solemnization. Thank you to my family. abah, mak, abijam, kakniza, kakmimi, abg zul, cikyang, kakak, kakcik, makcik2 ku (mama we and chu), all my friends, fare as pengapit, ekin e and yani. kepada family incikHubby, kawan2 beliau and kepada semuaaaaaaaaa guest yg hadir dan menjayakan majlis. thanks u sooooo much! hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian semua. Amin... :)

p/s: entry reception dalam next entry ;)

No comments: