ADS

ADS

Wednesday, August 25, 2010

::Marah...aPa yg anda akan lakukan???

MARAH::
kalau korang tengah marah...ape yg korang akan wat?lepaskan kat org ke...wat bodo jek ke...tido ke..ape ke???dolu2..kalau aku marah aku emo sket...yela..tak matured lagik kott tyme tuh..huu...but now....(sejak duk UUM), aku kalau tengah MARAH atau tgh HANGIN 1 badan..aku DIAM jek...tak kesah lah org tu nak ckp ape ke....pujuk ke...ape ke....aku mmg akan DIAM jek...lantak korang la nk cakap pe pon...hati aku tgh berapi2 tyme tuh mmg tak akan dgr ape yg korang nak explain & sampaikan...SEBAB kalau aku dah mule BERSUARA tyme tuh MMG korang takkan kawan dah ngan aku smpy bile2...sbb CONFIRM aku akan ckp bende yg menyakitkan telinga & hati..so baek aku diam jek tyme tuh.bak kate org "LEBIH BAIK DIAM DARIPADA BERKATA-KATA KALAU KATA-KATA ITU BOLEH MENYAKITKAN HATI ORANG LAIN". so tyme aku tgh marah tuh baiklah korang2 diam jek...then esok2 ke bile da lame2 sket, baru la tegur aku...sbb lepas2 tuh aku akan wat cam biase jek..mcm xde pape yg berlaku...lagi 1 aku ni SENANG nak MAAFKAN org..tapi SGT SUSAH nak lupekan...tapi aku xde la sampai tahap nak berdendam ke hape ke...cume terase hati sket laaa...huhuu..

bercakap pasal TERASE HATI...teringat aku cite tyme study dolu2....aku ni ade beberapa kawan baik..kawan baik kat kolej and kawan baik 1 course..nak dijadikan cite..mayb aku terBIAS kot tyme tuh..salah sorang terase hati ngan aku.aku mule2 xperasan.tapi bile die tak tego aku tapi bile die ngan org len ok ngan aku wat derkk jek.baru aku perasan.confuse gak aku.MENGAPAKAH???lame2 baru aku paham nape...aku plak jenis yg tak tanye..aku wat cam bese jek..tyme tuh aku jarang la ade kat bilik.aku lepak bilik org len.& skali tuh member aku ajak g tgk bola kat Penang.N9 vs Penang.best gak..tgk photo kat bawah ni.merasa gak la amik gamba ngan si kembar nih.hehee..tyme tuh aku support N9.coz naek bus ngan anak2 N9 kan..hohoo...

::si kembar ;)::
berbalik pade cite diatas bukan ape..kang die xmo lak lepak bilik aku.sunyi lakkk rumet aku bile takde org lepak bilik tuh...then tyme besday die aku yg arrange tuk wat surprise.then tyme tuh la die mintak maaf..aku pon ok jek.sedey kott tyme tuh..aku pon mintak maaf la kot2 kalu ade wat die trase..then smpy skang aku da xpenah da trase2 da ngan die....still jadi kawan baek..dulu, kini dan slamanyer... ;)
aku pon penah gak TERASE HATI ngan kawan2...tyme tuh aku jadik ketua protokol tuk expo konvo uum.so aku pilih kawan2 tuk jadi AJK bwh aku.aku dapat rasekan ketidakpuasan hati beberapa individu tyme tuh.aku pon sebenarnye lagi penat.berkejar sane sini.byk skip class (las2 result aku turun mendadak sem tuh...ciss!).mmg aku sgt terase tyme tuh.mayb sbb aku byk pk kott...so mudah nak terase.lame gak la aku DIAM jek. x cakap ngan sape2...aku just ckp ngan beberapa org jek kott...tapi bile da namenye KAWAN=SAHABAT=FRIENDS takkan la kite taknak bertego smpy bile2 kan.tak elok putuskan silaturrahim...las2 aku & dorang kembali OK.tyme tu la aku sedar betape bermaknenye sahabat2 aku dlm hidup aku.then after tuh hubungan aku n kawan2 semakin rapat hingggaaaa la ke hari ini. SAYA SAYANG KAWAN2 BAIK SAYA! ;))

p/s::yang penting dalam pape hubungan pon mmg kene sentiasa memahami antara satu sama lain...;)

No comments: