ADS

ADS

Wednesday, June 23, 2010

::YES!!I am INDEPENDENT!

YES!!! I am INDEPENDENT...aku seorang yang berdikari..atau bahasa panjangnyer Berdiri Di atas Kaki Sendiri...sejak dari umur 18 tahun aku da duk Perak..Matrikulasi...setahun duk situ..then masuk UUM, SINTOK, Kedah...i repeat SINTOK!!duk selama 3tahun...ok..ape lagi ea....ermmm..tu jek la.tapi tu da dikire berdikari la kan.

ok2...now untuk situasi KERJA plak.start practical kat AUDIT FIRM..walaupon aku bukan seorang yang amik jurusan perakaunan tyme blaja kat U dulu (i am a statistician!).tapi aku berjaya abiskan practical then dioffer bekerja di audit firm tersebut.see! walaupon pade mulenye aku tak pandai wat tax, secretary n audit.tapi sebab aku belajar sendiri aku pon boleh wat jugak..kalau usaha sume pon boleh lakukannye.sekarang aku keje RA kat UM.tapi skang aku da kurang wat keje RA.aku wat kerja laen.yang boleh dikire sebagai kerja seorang pegawai...my boss said to me las Monday 'ida, i dont want u to do those reports.just give it to the students.now i want u to focus just on international students'....omg....i hate this part.tapi aku kene wat jugak.kene independent.buat kerja sendiri.betul tak?? ;)

TAPI....................................................
ade 1 part yang aku sampai skang masih belum dikire independent.........

DRIVING!!!!! 

ok, frankly speaking i got my license...NOT P....but FULL license!!!tapi jarang drive...omg...pe nak jadi nih idasyahirah!!!!da lame kot aku xdrive.kadang2 jek la.balik tuition ke..tu pon aku malas.alasan untuk tidak driving adelah aku takde kete sendiri.xkan nak bawak kete org kan...(boleh diterima kan alasan tuh??)heheee...tapi siyes!once aku beli kete aku bley la drive sendiri.TUNGGU k saat tuh!kete aku misti AUTOMATIK...tidak mahu MANUAL...da lame kott tak drive manual...errr....gear 1,2,3???erkkk!!!hahhahaa~~tapi bile ye cik idasyahirah nak beli kete??;p

bak kate boss aku kat students international from India, 'ida is independent, EXCEPT for...DRIVING...she got her own driver who can bring her anywhere she wants'...cisss!!!hahhaa...malu i! ;p

No comments: