ADS

ADS

Saturday, June 26, 2010

::pagi SABTU di BROGA HILLS (Semenyih)

Aku & adik-beradik aku SANGAT suke outdoor xtvt.hiking....g air terjun laa...dan macam2 lagi..Sebenarnye da lame plan nak g Broga Hills nih.cume tadi akhirnyer tercapai gak.aku ngan adik beradik aku saje yg g naek Broga.abah, mak, opah & anak2 kakmie g PD.

pagi lepas Subuh da kua umah.around 6.45am kua umah.bawak bekal sandwiches (prepared by kakcik).then tunggu abijam n family kat tol Bukit Kajang.dorang gerak dari umah dorang kat s.alam. then around 7.55am kitorang memulakan pendakian.agak penat...sedikit curam +kene bawak bebanan seorang kanak2 kecil (kene dukung anas sundut!). around 8.45am baru sampai ke puncak.sebenarnye boleh sampai awal lagi but since byk checkpoint yang kitorang berhenti so sampai sedikit lambat.bile sampai atas jek SUBHANALLAH....sangat CANTIK,INDAH,TERPUKAU dan macam2 lagi.tengok awan + scenery yang sangat MENARIK... ;)

then after puas berposing kitorang pun memulakan perjalanan untuk turun.around kul 10.30am n sampai bawah kul 11am lbey.pastu g rabbit park yang ade dekat dengan tempat parking.then kitorang meneruskan perjalanan ke air terjun.memule nak g Lata Kijang.tapi sangat jauh la plak..las2 kitrang g Hutan Lipur Lenggeng sahaje.tu pon after bertanye kat adik jual durian tepi jalan.die kate Hutan Lipur lenggeng yang paling dekat..;) sampai jek air terjun terus cecahkan kaki dalam air.tapi air terjun dia da banyak hakisan & berpasir.air pon keruh & cetek.tapi ok la..asal ado!abg aku siap mandi manda lagi pakai boxer..xde orag wei kat situ.yang betul2 suke anank abg la syah, aslam & anas.aslam & anas siap pakai pampers sampai berat..hahahha..syah plak berlenggeng ngan seluar kecik die..hehee..after da puas rendam2 kitorang balik n singgah lunch kat Mee Bandung Muar, Kajang.makan2 + borak2 + gossiping...then balik..sampai umah dalam kul 4pm...adesss...penat tapi seronok! ;D
tyme kat atas memang tujuan utama adelah mahu menghirup udara segar dan berPOSING! i likeee~~~di bawah adelah sebahagian photo yang diamik dari BROGA HILLS.

ramai sebenarnye orang yang naek Broga Hills ni

cantik kan...

sangat indah....

melompat lebih tinggi...yeah! ;D

kami...lalalalaa~~~

dari atas....

atas salah satu batu yang ade...

2 orang kanak2 kenit yang berstamina tinggi! (aslam & anas)

with syah.syah pon sangat berstamina tinggi n semangat! ;)

ok ni jek yang aku dapat upload dlm blog aku.the rest of bley tengok dalam fb k...sangat banyak gambar.. ;)

3 comments:

Cik SHiNJU said...

Salam...

mmg sgt cantik Broga Hills ni..
sya ade naik bln 3 aritu..
ramai giler org kat sane,keta penuh kat tepi2 jln
n ladang sawit tu...InsyaAllah kalau ade mase nk p lg...bila tnjuk gambar kat kwn2 semer igt kat obersi..;p

hani said...

yeye..finally ida g broga gak..dulu time aku g broga aku pancit..haha..
wei aku rendu sama kamu and membe2 yg len..ermmm bile ntah nak jumpe lg...aiishh

iDe said...

cik shin-ju:salam..sgt cantik kan.indah sgt..mmg mcm overC...mmg rase nak naek lagi ;)

hani:yey yey!!akhirnyer...hehe..anak buah aku yg aslam tu mmg berstamina tinggi.giler r..;)
aku pon rendu sama kamu..xpe2 t jupe k ;)