Can't wait!!! 12th December 2013
ADS
ADS
Friday, December 6, 2013
Monday, September 2, 2013
:: Tanda Putera
This movie was a very very very awesome movie! Mmg best sangat2. Mula2 planned nak tengok The Conjuring. Saja jek tak nak booking online sbb taknak terkejar2. So petang tu after asar keluar rumah. Perkara 1st mesti lawat arwah baby. Alfatihah untuk syg mommy&papa... then terus gerak ke Alamanda. G dekat2 jek since incikhubby kerja malam. Sampai putrajaya terus menuju ke kedai makan. Sbbnya masing2 dah kelaparan tahap dinosaur. So isi tembolok dulu la ye. Kang tak best la tgk movie. Disebabkan kelaparan yg teramat sgt masing2 after dah makan nasi kandar order plak cheese nan. Hambooiiii.
After masing2 dah isi tembolok, terus la gerak ke Alamanda. Dah sampai terus ke cinema. Tak ramai org. Nasib baik. Dah sampai kaunter baru tau yg GSC Alamanda mmg tak amik movie tu untuk ditayangkan. Smurf plak lambat kul 9.30pm. Incikhubby ajak tgk KL zombie. Aku plak taknak. Last2 ternampak Tanda Putera. Dengar2 feedback semua kata cite tu best. So terus je la beli.
Dah kat dalam, nyanyi dulu lagu Negaraku. Bulan patriotik kan. Patutnya tak bulan patriotik pun kena buat mcm tu. Bagi kesedaran sket kat org2 Malaysia ni. Dalam movie mmg concentrate masing2 tgk cite tu. Aku plak teringat2 cite yg abah cite. Sbbnya cite tu start dari tragedi 13May. So apa yg abah cite mmg sgt2 synchronised ngan movie tu. Lagi la aku bertambah semangat tgk. Dalam movia ni more to Tun Abdul Razak punya story. Macam mana beliau hadapi saat2 getir time 13may, perpecahan kaum time tu, camne beliau hadapi kanser yg dihidapi dan macam2 lagi. Ada juga pasal Tun Ismail, Tun Hussein Onn, Tunku Abdul Rahman, Tun Mahathir dan pemimpin2 lain. Ada juga part sedih especially time Tun Hussein Onn umumkan pasal pemergian Tun Abdul Razak dlm keadaan menangis teresak-esak. Conclusionnya mmg sgt best! Tahniah untuk para pelakon dan Shuhaimi Baba sebab dah menghasilkan filem berkualiti sepeti Tanda Putera ni.
Tuesday, November 27, 2012
:: Lagenda Budak Setan 2
ok2. movie ni akan berada di pawagam on 29 November 2012. which mean hari Khamis ni la. jom ramai2 kita ke pawagam berdekatan untuk menonton LBS2. nanti kalau aku dah tengok
Sunday, October 2, 2011
:: J.E Reborn &&& The Smurfs
1st movie: Johny English Reborn
p.s: reviews (in English) were copied from the official website from both movies, whereby the pictures were copied from Google image. thank you....
p.s: thanks a bunch to my luvly fiancee for the treat! I SMURF U! :)
kbye!
:: Movieholic with TGV cinema :)
Sunday, April 24, 2011
:: CUN!
percaya takk??? aku g tgk film nih arituh...hehee...tyme tuh ofismates lama kat UM ajak dating. so dorang beli tiket wayang cite nih untuk ditonton.memule pk best ke??? huhu... tapi aku jenis tak kesah layannnn jek..heee....
Sinopsis::
Maya Karin adalah seorang pengacara glemer yg selalu mengupas gosip2 hangat artis. dia ada bf lakonan Jihan Miskin. ada satu time tuh Maya nak celebrate birthday Jihan and time tu la terkantoi yg Jihan ni playboy ada affair ngan Marsha. Maya bengang giler and buat keputusan utk pergi jauh dari KL dan pilih kampung Faezah Elai iaitu PA die. Time kat kg tuh la mcm2 bende happen. and tyme tuh die terjatuh cinta ngan cousin Faezah iaitu Remy Ishak.. nak tau endingnye???? sile lah tonton ea..heheee...
Komen aku::
Cerita boleh la dilayan..seronok..banyak gelak..especially time Faezah punyer scene. die kalau ckp bahasa utara mmg best la! hehee... yg paling best dlm film nih adalah panorama kampung especially kawasan bendang and gunung ganang yg sangat cantik :)
Saturday, March 12, 2011
:: Hikayat Merong Mahawangsa (review)
tepat kul 9pm masuk. nasib baek kakak aku pilih seat baekkkk punyer! aku duk betul2 kat tengah eh...hehehee..
Review::
Cerita ni bagus. Kalau org yg minat Sejarah mesti suka. yela..selalu dengar jek nama ni tapi tak tau sejarah disebaliknya... overall KESEMUA pelakon dapat membawa watak mereka dgn baik (Khir Rahman terutamanya...dan juga Stephen Rahman semestinya). bahasa Melayu yg digunakan juga sangat indah dan kebanyakannya dlm movie ni dituturkan dlm bahasa Inggeris. tapi KRU perlu lagi membuat penelitian pada unsur sejarah. Unsur sejarah mst byk lagi yg perlu diterapkan dlm cerita ni. adegan peperangan mmg menakjubkan. babak sedih apabila Merong Mahawangsa mati diakhir cerita. Lakon layar, muzik latar, tempat2 yg digunakan untuk cerita ni juga sgt menarik. As a conclusion, KRU Studios berjaya menghasilkan satu filem epik Melayu yg MANTAP! Tahniah!!!!
p/s:: bila dah tonton movie ni rasa nak tau dengan lebih lanjut lagi pasal Merong Mahawangsa ni :)
Tuesday, March 8, 2011
:: Hikayat Merong Mahawangsa
SYNOPSYS::
Based loosely on the 16th century historical document entitled ‘The Malay Annals’, ’The Chronicles of Merong Mahawangsa’ is an action-packed epic feature film, with mythical characters, magical moments and dazzling visual-effects sequences. Merong Mahawangsa was a descendant of Alexander the Great, a renowned naval captain and traveler who came to Asia several hundred years ago.
The year is 120 AD… a time when the Roman Empire is at the height of its power, during the reign of Hadrian – one of the Five Good Emperors. Meanwhile in China, the Han Dynasty is firmly cemented as the ruling empire and is expanding into Central Asia… one hundred years before the period of the Three Kingdoms. As the Roman fleet did their repairs and traded in Goa, they asked Merong Mahawangsa to escort a Roman prince to Southeast Asia, to wed a beautiful Chinese princess from the Han Dynasty. The Chinese princess and the Roman prince are supposed to meet halfway and be married on neutral grounds.
However, the pirate nation of Geruda had other plans. They decided to kidnap the Chinese princess and use her as ransom. En route to the Straits of Melaka, Merong Mahawangsa’s fleet was attacked by Geruda’s forces while stopping at a small island to replenish supplies.
Will Merong Mahawangsa be able to rescue the Princess and re-unite her with her betrothed in a marriage that is set to bring together two great civilizations from the East and West ?
KRU STUDIOS
p/s:: tak sabar nak tengok cerita ni. Selalunya hasil KRU Studios tak pernah menghampakan ;)
Saturday, January 15, 2011
:: Khurafat!!!!
aku g tgk cite nih tadi 4 org termasuk aku...aku, syu & nuyul+adik nuyul (beeha)...kitorang amik sit tepi...couple seat...2 atas...2 bawah...so membolehkan kami senang berborakkk.hhehee..dlm muvi td suara aku ngan syu jek bising..bukan sbb jerit...kitorg mmg tak jerit la....tapi sket2....takottt...syu ko tgk tuh...takottt...hahaaa...giler r...siyes aku takot!!!!!huwaaa!!!
Monday, December 13, 2010
:: cer ceghite...cer ceghite... ;DD
okok..berbalik pade cite...title en3 adelah dialog paling kelakar aku rase dalam cerite Hantu Kak Limah Balik Rumah...aku n incik bf asik tergelak jek bile ingat balik dialog nih..wakakkaa...Awie aka husin...mmg terBAEKKKK dari ladang....mane taknyer....beliau sgt pandai bawak watak dalam cite nih..yg ala2 lambut tu pon mmg sgt BEST!senang ciyte su,e pelakon2 die mmg terBAIK la!heheee.
cite nih actually mcm sambungan dari cite Zombie Kg Pisang...kalu cite zombie tu berkali2 aku tgk.setiap kali kua tv confirm aku tak tuka channel..tu belom lagi tgk dari cd or dvd...Incik Mamat Khalid anda mmg terBAIK!!!!
Tuesday, November 30, 2010
:: MAHA 2010 &&& Rapunzel!
okok...nak cite pasal semalam...xtvt semalam::
10am: kua g jusco ceras selatan...MOTIF:: bwk my niece tgk RAPUNZEL ;) BUKTI:: gamba di bawah..heee..
| my niece yg ajak g tgk Rapunzel.sib bek best! ;) |
muvi ended at 1245pm...then we straightly went to MAHA 2010 ;)
around 115pm:: reached MAHA2010...MOTIF:: sebab kali terakhir aku g adelah MAHA2006.lagi satu sbb die best! ;p wpun ujan, pejalanan tetap diteruskan.we all still dpt round almost each part of the exhibition ;) BUKTI:: gamba2 dibawah:
| aku GELI nak pegang itu snake.. |
| Raja Ular to-be (kunun!) |
| ni kat Rumah Kedah |
| Rumah Pahang |
| kami pegang moOOOO!!!! ;p |
| kami kat RUMAH PERAK ;) |
Thursday, November 25, 2010
::cuti suda...
ye..aku sudah mula bercuti sejak selasa yg lalu...
indahnye berada di rumah ;)
duduk rumah..
makan tdo....
dan semalam menonton wayang...
Harry Potter & the deathly hallows (part 1)
&&& Unstoppable...
kedua2 cerita sgt menarik,
I LIke>>>
Thursday, November 18, 2010
::cuti & movies.....
Thursday, November 11, 2010
:: Takers!
Tuesday, October 12, 2010
::Filem Magika ;)
![]() |
| :: Magika :: |
actors & the actress pon MANTOPPPP!!!
is the songS...
Friday, July 2, 2010
::Harry Potter and The Deathly Hallows
Saturday, June 26, 2010
::Benci Bilang Cinta!
Sinopsis: Dimas (Baim Wong) adelah pewaris untuk Bagio Group. tapi die dipaksa berkahwin (secara kontrak sebenarnye) dengan seorang gadis miskin bernama Winda (Marshanda).keluarga Dimas sangat sayang pada Winda walaupon Winda seorang gadis miskin.pada masa yang same cousin Dimas iaitu Aditya (Rios Reifan) sangat mencintai Winda dalam diam. kekasih lama Dimas iaitu Claudia (Kirana Larasati) cuba untuk merampas semula Dimas daripada Winda.pada awal perkahwinan Dimas & Winda, Dimas sangat membenci Winda.tetapi lama kelamaan, bunga2 cinta mula berputik dan Dimas mula mencintai Winda.
untuk cerita lebih lanjut, tontonlah Benci Bilang Cinta di Astro Ria! ;)
Monday, June 21, 2010
::moVies on weekend
ayat feveret aku dalam cite nih: 'where's my eyes????!!!!'
=)













