ADS

ADS

Monday, June 22, 2015

:: 6 months old:)

12.06.2015: Alhamdulillah Muhammad Uwais genap 6mo. Masih lagi minum susu mommy. Hihi. Disebabkan dah msk 6mo so dah start nak intro to solid food. Actually 2 days before msk 6mo mak aku dah suruh beli farley rusk. Sbbnya pas minum susu Muhammad Uwais still merengek.

Then aku start buat puri buah. Start dgn apple. Laju jek dia makan. Pastu aku start buat bubur nasi. Letak la carrot,ayam or ikan bilis, potato, broccoli, baby spinach. Tukar2 la. Unfortunately, Muhammad Uwais tak suka. Bila suap jek dia dah buat muka nak muntah. Dalam 1 portion selalunya separuh jek abis.

Jadual makan Muhammad uwais pagi selalunya akan start dengan farley, lunch bubur nasi, ptg pulak buah. Dah try apple, avocado, pear, kiwi. Apple and pear mmg favourite. Sbb aku rasa buah tu manis kot. avocado Muhammad uwais tak suka. Kiwi pulak pas aku stim tetiba jadi masam. Padahal makan fresh elok jek manis.kiwi gold kan mmg manis.  last2 aku yg abiskan. Try kasi sikit kat muhammad uwais. Selamba jek dia makan. Padahal masam gle kot lepas dah kena stim. Huhu.

Selalu aku akan buat puri frozen. Buat utk 2 hari terus. Bubur nasi pulak malam2 before tido dah siap potong apa yg patut. Besok paginya rebus and before pergi kerja sempat lah blend.

Aku siap beli buku food for babies lagi. Haha. Semangat kan. Actually ada diskaun kat aeon aritu. Aku grab jek la. Murah jek sbb dorang nak abiskan stok. Mak aku siap cakap lagi kat Muhammad uwais, haaa..mommy dah beli buku tu. Tengok la dia masak ke tak. Ke hangat2 tahi ayam jek. Ahahaa. Tak baik tau mak. Cer bagi sokongan padu sket. Kuang3.

So next tengah fikir nak masak apa since Muhammad Uwais kureng bubur nasi. Kena ganti carbo lain. Dah la aritu berat dah turun sket. Ayoyooo. Memula risau jugak tapi bila dah tanya org2 yg pakar takde la risau. Yg penting aktif and tak meragam. So ok la kan. Janji sihat ye dokkkk. Hihii.

No comments: