ADS

ADS

Sunday, August 19, 2012

:: Sepanjang Ramadhan 1433H / 2012 :)

Salam Aidilfitri 1433H semua:) ALHAMDULILLAH...setelah sebulan berpuasa at last dapat merasai nikmat berhari raya esok. InsyaAllah... dan Alhamdulillah aku dapat berpuasa penuh tahun ni :) heheee. baby... are u ok inside? next week kite g checkup yer. semoga baby sihat k :) ok2.. actually ni nak cerita apa yang berlaku sepanjang Ramadhan 1433H / 2012. tahun pertama aku berpuasa bersama incikHubby sebagai hubby and wifey ;) Sahur pertama dan Ramadhan pertama aku kat rumah parent aku kat Semenyih. then hari2 berikutnya kat rumah sendiri jek or kat luar. nak tau tak apa yang aku masak sepanjang bulan Ramadhan ni? antaranya.....

kueytiow basah. 1st attempt. rupe tak ok. tapi rasa  nasib baik ok. hahaa.
triffle
triffle. yg penuh dgn buah! yummy!
kuih buah melaka purely from air daun pandan no additional pewarna. hehe
ayam nasi ayam
salad nasi ayam
kuah cili and kuah kicap nasi ayam
ada lagi lauk2 yang aku masak mengikut request incikHubby setiap hari. tapi xdela nak amik gambar semua setiap hari coz pas masak tepat2 da azan then berbuka. so mmg tak sempat nak amik gamba coz kitorang da bedal dulu sume. keh3. lauk2 lain antaranya nasi lemak, meehoon goreng, asam pedas, ayam masak lemak cili padi, lala masak tumis, kari ayam, sambal ikan, sambal udang, sambal sotong, sardin pun ada, rendang ayam (time family aku dtg berbuka kat umah aku), and macam2 lagi. tak mampu nak senarai semua. tapi3. takde la setiap hari aku mempunyai kekuatan nak masak. ofcos la ada berbuka kat luar, or beli lauk kat bazar jek xpun berbuka kat umah parent aku, rumah adik beradik aku, rumah makcik aku or rumah parent in law. heheee... ;p

ok. itu cerita pasal berbuka. pasal soping2 pulak ye... takdela pergi mana pun untuk beli barang2 raya. 3x jek kot aku kua beli barang raya. 1st skali on 5/8/2012 pergi dengan my mom Puan Sabariah and all Ida's (my siblings) + cik zureehan kite (my niece) pergi KWC. (Kenanga Wholesale Centre). selama ni dgr jek org cerita. kali ni pergi sendiri. ok. sgt penat jalan. satu bangunan kitorang pusing. setiap level. kat sini sempat aku beli baju raya sepasang kaler merah. utk raya ke2 la kunun padahal utk raya pertama tak beli lagi time ni coz aku and incikHubby decided nak kaler purple. barang2 lain kakak2 aku yg soping. aku tengok and bagi idea jek. 

kakak aku try baju walaupun sebenarnya tak boleh try. selamba dia jek. hahaa
next soping on 12/8/2012. time ni ingat nak beli sume keperluan termasuk la baju raya, kuih raya, kerepek raya, bekas kuih raya dan semua yg sepatutnya. tapi time ni sempat beli baju raya aku n incikHubby jek. mula2 g Jakel beli baju melayu incikHubby kaler dark purple. time ni aku sedih coz baju aku tak jumpe lagi. bayangkan ada yg berkenan sekali takde size. hampanya! huhuu. jalan2 lagi. atlast jumpa 1 kedai yg ada baju yg aku mmg berkenan n ofcos ada size, tapi kaler mmg ada kontra la dgn baju incikHubby coz baju aku kaler soft purple. tapi ok. la takpe. kami tak kesah. hehe. utk baju biasa lak kami g sogo. tapi takde yg berkenan. bekas kuih raya pun mahal2. last2 berbuka jek kat sogo. and ofcos kat Nandos. then g Pavi pulak. jalan2 g bukit bintang singgah Parkson and incikHubby dpt rembat 1 tshirt kaler merah. so baju  hari raya ke2 kami da ada. hehe. incikHubby suruh aku beli handbag. cari2 masuk kedai tu kedai ni tapi takde yg berkenan. adala 1 tu kat Charles&Keith tapi besar la pulak. tak sesuai tuk badan aku yg comel ni. hahahaaa. last2 tak beli coz aku da giveup and da penat. next soping lak tadi. sehari b4 raya, 18/08/2012 and again kat Jalan TAR. time ni misi nak beli seluar jeans and baju aku serta kuih dan kerepek2 raya. and Alhamduillah semua dapat beli except bekas kuih raya. xpela. tu tunggu bila2 la time kalau ada orang nak dtg rumah. hahahhaaa.

tahun ni raya pertama kat rumah aku. tapi b4 balik rumah parent aku, tadi singgah rumah parent in law dulu. bagi lemang and bersalam2an dgn my mom in law. abah mertua takde pulok. g masjid. tahun ni aku bagi telekung and kain pelekat jek kat dorang same goes to my parent. takpela. tu jek yg mampu utk tahun ni. kalau nx year ada rezeki lebih boleh la bagi lebih lagi. hehe. sampai2 kat umah parent aku terus aku buat kek batik utk dimakan di pagi raya. cewwwah! tu jek pun paling senang nak buat. tu yg aku buat tu. haha. and actually now da pukul 335am. incikHubby kerja malam ni. abis kul 5am japgi. sedihnya. tapi xpe. beliau cari rezeki utk kami sekeluarga :) so this year mmg aku tak balik kampung Perak coz incikHubby tak cuti. cuti raya pertama and ke2 jek. tu pun kena standby jek kat sini. so mmg tak boleh keluar dr KL. so idasyahirah duduk diam2 yerk kat cni. senyummmmmmm jgn sedih2. :D ni antara apa yg berlaku sepanjang Ramadhan 1433H. so semoga kita akan bertemu lagi dengan Ramadhan dan Syawal tahun2 seterusnya. dan that time maybe bersama baby kami. InsyaAllah. Amin... :)

Akhir kata. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin :)
 

No comments: