ADS

ADS

Saturday, October 22, 2011

:: Kaki tersepit di escalator

Eheh...bukan2.... Bukan kaki aku yg tersepit...huhuu..

Nak cerita pasal kejadian semalam yg berlaku kat KL Central.tyme tu aku baru turun dari LRT kelana jaya. Disebabkan escalator sesak gile dgn manusia so aku pun turun ikut tangga manual jek. Dah selamat sampai bawah and tyme tu aku nk touch da touch n go tiba2 dgr bunyi org menjerit dari arah escalator. Aku memula malas nak tgk coz ingatkan saje gegedik org jerit. Tapi jeritan org ramai lak aku dgr. Aku dgn penuh kepochi terus patah balik nak tgk what happened. Rupa2 ada kaki budak tersepit kat escalator. Ya Allah... Tyme tu aku rasa muka aku pun pucat ko tgk scene tuh. Mana taknye kaki budak tu tersepit dr atas and terheret smpai ke bawah. Org ramai yg da smpai bawah push button STOP escalator. Luckily escalator tu stopped but kaki budak tu still tersepit. Tyme tuh mak kepada budak tuh da jerit mcm org histeria da. Yg bestnya budak tu aku tgk tak menjerit. Muka dia mmg terkedu gle. Maybe sbb da sakit sgt smpai tak boleh nak nangis. Siannya la aku tgk...tyme polis bantuan dtg try guna lotion nak kuakan kaki budak tu. Tp still tak bley...kesiannye..huhuu.. Aku tunggu lama gak nak tgk camne diorg nak kuakan kaki budak tu. Tapiiii disebabkan komitmen aku nak kejar komuter plak so niat aku nak menjadi lebih kepochi terpaksa dibatalkan. Kang ada gak yg tertinggal tren. Sibuk sgt nk jd kepochi.

Apala jadi kat kaki budak tuh.mcm kena gilis la kan..aduiiiiii..ngerinya!!!! So kepada parents diluar sana, jagalah anak anda elok2 ketika turun naik escalator. Jgn bagi dorg duduk tepi sgt. Kalau boleh dukung jela. Kang tak pasal2 jek kaki tersepit. Malang tak berbau. Beware k!


No comments: