ADS

ADS

Monday, August 8, 2011

:: Entry campur+campur di bulan Ramadhan 1432H :)

Salam Ramadhan semua..Alhamdulillah hari ni dah hari ke-8 kita semua berpuasa.Syukur Ya Allah..kerana Dia masih lagi memberi kesempatan kepada kita semua utk menjalankan ibadah di bulan Ramadhan yg mulia ini:)

Bercakap pasal puasa Alhamdulillah aku still lagi dapat berpuasa penuh sehingga ke hari ini.bekerja dalam bulan puasa adalah 1 cabaran bagi aku.mungkin jarak jauh perjalanan dari rumah-ofis-rumah membuatkan aku sedikit penat.time puasa ni masuk n balik keje awal.tak la awal manepon.hehee.masuk kul 815am n balik kul 515pm.even balik awal pon aku still akan smpy umah waktu azan berkumandang.takpela..nak wat cne.da namenye mencari rezeki kan.xde yg mudah dalam hidup ni.betul x?

sepanjang bulan Ramadhan ni sekali pun aku xpenah jejakkan kaki ke bazar ramadhan.tatkala semua org bercerita tentang makanan dan minuman di bazar aku hanya mampu mendengar dan masih belum terlintas pun di hati ini nak g bazar.even bazar tu sejengkal jek dr umah aku,aku tak rase pun nak singgah.ermmm..tah la.mgkin takde bende yg aku teringin nak mkn kot skang ni.bak kata ofismate aku Lya.."org tak rase pun nk g bazar.takde teringin nak mkn pape.yg penting balik,berbuka,solat n tido"..erm..btul kate beliau tu.totally agreed!ari sabtu lepas sempat gak aku wat nasi beriyani.tu pon mmg nk mkn masakan sendiri.tu yg buat tu.hehee.

keadaan di ofis pun membuatkan aku sedikit stress.tah la.mungkin da sampai klimaksnye di mana kerja baru harus ku cari.biase la kalau da namanya IDA SYAHIRAH tak sahla kalau nak kekal lama sgt di sst tmpat keje tu.masih lagi aku mencari kerja yg lebih sesuai dgn jiwa aku ni.bila la mgkin kutemu kerja tersebut..huhuu.

tu pasal kerja.now nak cerita pasal hubungan percintaan plak.cewwah!ermmm..sok 9august2011 genaplah sebulan aku menjadi tunangan org.Alhamdulillah..hubungan kami berjalan lancar sehingga ke hari ini.syukur Ya Allah:) entry majlis bertunang hari tu pon aku still tak buat.mmg tak sempat.tunggu la eh pic dari photog siap baru aku upload ea:)

apa lagi nak cite ea.almost 1month blog aku ni sunyi sepi,da bersawang da pun ni.sian plak aku tgk blog aku ni tak berjenguk lame da.huhuu.ni pun sempat draft kat my aipon b4 tdo sementara tunggu incik tunang msg..:)

p/s:: aku rase entry ni agak panjang dan ayat agak skema...hahaa.lantak la kan!;)
p/s lagi:: td dgr lagu Take a Bow from Rihanna.byk kenangan lagu tu..hikksss..

No comments: