ADS

ADS

Saturday, March 12, 2011

:: Tsunami di Jepun 11 March 2011

semalam time otw balik dari kerja dengar dlm radio gempa bumi 8.9 skala richter telah berlaku kat Jepun. Ya Allah...tyme dengar berita ni aku terkejut sgt. Ya Allah...apa dah berlaku pada dunia. setiap hari ada jek bencana alam yg berlaku. takutnya...takut kalau2 bencana tu merebak ke Malaysia. lagipun dalam berita tuh kata Sabah and Sarawak pun dalam keadaan berjaga2 dengan tsunami. huhuu....

dulu pernah sekali kan Tsunami melanda kat Sumatera tuh. tyme tuh aku kat matrik. masa tuh aku ngan kawan2 tgh study dlm bilik. tibe2 aku rase mcm pening. apehal nih. aku tgk kat katil yg member aku stdy..apehal mcm senget...tibe2 kat luar dengar suara org menjerit..gempa bumiii!!!! kitorang ape lagi...terus kua bilik...turun tangga...da la bilik aku kat tingkat 4. tingkat paling atas. rumet aku lak tertinggal hp...aku ngan pantas ckp cmni...'takyah la amik..nyawa lagi penting"... turun2 jek sume dah berkumpul kat bawah. hanya ALLAH saja yg tau perasaan kitorang tyme tuh. bercampurbaur..takut..sedih kalau2 tak dapat jupe fmly lagi. dah la family sume jauh.huhuu.. semalaman la kitorang duk berkumpul kat bawah. sape yg ada walkman dengar la berita terkini pasal tsunami tyme tuh then sampaikan kat kitorang. huhuu.. pengalaman ngeri tul...


Ya Allah... jauhkanlah negara Malaysia dari bencana2 tersebut. Amin....

berita lanjut ---> TV3

No comments: