ADS

ADS

Monday, December 20, 2010

:: pls don careless again!

kerja baru da start dengan rasminyer...training da tamat...perjalanan kerja sebenar telah dimulakan...Alhamdulillah...hingga ke hari ini kerja berjalan lancar...mistakes???careless???biase la kan..baru start..baru 3 weeks jek mule....common thing kan kalu wat salah awal2?? ;)

okok...mmg diakui aku ni mmg seorang yg CARELESS...sket2 misti ade TERbuat salah...huhuu..mcm cerite last friday...aku da bagi quotation to customer pasal insurance and roadtax kete beliau...alkisah....aku rase aku da kire betul nih..sum insured, NCD, sume betul...mule2 mmg pelik...nape agak murah ni...yela..kete beso....tapi insurance+roadtax murah semacam...tapi aku nekad gtaw gak price yg telah dikire..then tyme nak folo up..mcm bese aku mmg akan double check balik...TAPI....bile dah kire...kire....kire....kire...dan kire berkali2...SAH!!!!!!!aku silap key in harga....wt*.....cane aku bley silap nih...cuak kot tyme tuh...mane taknye...customer da nak masuk duet nih.....uwaaaa~~~

so dengan pantasnye aku berlari ke meja nuyul (my colleague)... "nuyul!!!!!aku telah melakukan kesilapan yang paling besar dalam hidup aku....!!!" "nape2???(sambil ketawa)..." cisss....bley plak die ketawakan aku...nuyul lantas mengira semule quot tersebut.... "aah la....ko salah kire..call balik la incik ni...gtaw harge sebenar..." "aku takot wei...kang die marah aku...cuaknyer aku nuyul!!!!" "haha..takpe2...doa byk2..arini kan ari Jumaat...ati lembut KOT...." uwaaa....~~~~iyola tuh....aku pon terpaksa la mendail nombor incik tersebut dgn hati yg berdebar2.....

fuhhh...Alhamdulillah....SELAMAT...no harm!hahaa....sib bek la incik tuh ok...tak marah...and beliau sgt COOL! cayalah pakcik!!hehehee...pasni idasyahirah, jgnlah careless lagi...tgk betol2...mata da 4 pon stil bley salah kire lagi..ape daaaaaa~~~




No comments: