ADS

ADS

Tuesday, September 14, 2010

::Cerita Aidilfitri 2010 ;)

Selamat Hari Raya ke5 untuk semua...misti ade yg dah start keje kannn...aku stil in a holiday mode lagi.nx Monday (20 Sept) baru start keje balik..saje amik cuti lelame...nak rehatkan fizikal&minda...ape plan duk kat umah lelama ea??takde plan papepon..just duk umah & layan tetamu..tetamu??Ade ke??hahahhaaa...

sebenarnye nak cite pasal raya...

1st day Aidilfitri2010:: Raya pertama MACAM BIASE aku misti ade kat KL lagik...MISTI!sebab family belah abah aku sume kat KL...(theme family kami adelah kaler Royal Blue..tapi tak brape royal sgt da....hahhahhaa) so 1st day raye bgn pagi & mak masak nasi tomato...kununnye aku n cikyang mau g solat raye...tapiiiiiiii....atas keterlewatan yg amat sgt kitorg terlepas nk g solat raya..huhuu....sedey tol! :'( around 9am abg&the family sampai...after mkn & bersalam2an (tak sempat nak amik gamba sgt pon..huhuu..)..kitorg menuju ke Segambut & Kepong (uman makcik2 aku)..lepak sampai petang then bertolak balik ke Kuala Kangsar, Perak.1st destination adelah Ipoh (umah Tok sdare)...then baru pulang ke Karai....

2nd day Aidilfitri2010:: Pagi bersiap2..brekpes & sempat amik gamba...then terus menuju ke Parit (umah maklang)..duk situ smpy petang...mule2 aku&kakcik tamau pulang KL lagik, tapi disebabkan condition badan aku yg tak berapa sihat (dah start flu & sore throat) so kitorg balik gak KL...smpy KL dah malam....SGT PENAT!

3rd day Aidilfitri2010:: Openhouse for family belah abah. kitorg masak nasi ayam....so mmg duk umah jek laa...sgt best bile sdare mare dtg umah ;) bile lagii la nak berkumpul cmni...;)

4th day Aidilfitri2010:: harini takde sape dtg beraya kat umah aku...so harini kakak aku ajak g Proton..die mau beli kete baru..wahhhh ;) so around 11am da kua umah...1st destinantion mau g Tabung Haji..masukkan pape yg patut dlm account....MALANG TIDAK BERBAU....tyme kat depan stadium kajang, dekat ngan traffic lite, Kembara kakak aku wat hal..mati enjin..mcm battery prob..adessss...da la panas...call mekanik tak angkat phone plak...sib bek laaa ade 1 kedai ni yg OPEN...tu pon kene tunggu 1/2 jam..huwaaa...berasap aku duk dlm kete..kete2 kat blakang hanginnn jek....bukan ape..masalahnye kete kakak aku tu mmg tak bley pasang hazard lamp..battery mmg da kong!huhuu..terpakse la kitorg bukak pintu bonet belakang...Kembara tu merajuk sebenarnye coz kakak aku nak bli kete baru....sib bek after anta kedai die ok...kalau tak sian plak kakak aku nak repair mcm2....ater da amik kete terus menuju ke Shah Alam..Proton showroom...survey2 kete & serahkan docs ape yg patot untuk tujuan loan..so tunggu jek la utk proceed..bestnyer beli kete baru...teringin lak aku... ;) after setel sume terus g umah abg..beraya part 1 la kunun..bukan official...official t kene tunggu abah&mak ;)

5th day Aidilfitri2010:: Harini takde pape plan lagi..mayb teman kakak aku g Shah Alam againnn...utk...jeng3...rasia!hahahahahaa.... ;DD

No comments: