ADS

ADS

Saturday, April 10, 2010

::oOo...my sTudents...

las Wednesday nite..clas tuition aku subject maths standard 3...
that nye...students aku terlampau laaa BYK cakap..aku cakap sepatah dorang berpatah2...mule2 bley sabar lagi.aku ni jenis yg xkesah.as long as aku ajar n dorg faham dan bley jawab ape yg aku tanye tu da cukop wat aku puas hati.
aku ajar chapter baru malam tuh.chapter division up to 1,000. bagi aku chapter tuh susah untuk student aku coz belajar bahagi.ye la..kalau nak pandai chapter ni kena pandai dan misti da hafal sifir.aku taw x sume students aku yg da hafal sifir. thats why aku nak students aku betul2 FOCUS ape yg aku nak ajar malam tuh.
nak dijadikan cerita clas aku mlm tu ada student baru.chinese...die plak x brape pandai speaking Melayu.so aku kene ajar dwi-language la.first kene explain dalam BI then explain plak dlm BM.bile explain dlm BI student yang laen plak x faham.thats why kena ajar gak dlm dua2 bahasa.yg student chinese ni siap bahasakan diri die 'aku'..aissshhh...mayb die xfaham kata ganti nama diri antara cikgu n murid.sib bek student aku yang laen tego..ckp cmni..'eyyy, u xbley ckp aku la..u kene ckp saya'...and student chinese tu say sory kat aku..huhuu..
tu 1 hal la...1 lagi hal..ade la sorg student aku ni..gurl..siap bley tulis surat CINTA...amboiiiii3....kecik2 da pandai nak berCINTA...pic bawah ni adelah surat CINTA tersebut yg berjaya aku rampas...bile bace mmg nk tergelak..tapi disebabkan aku seorg cikgu so aku wat2 muke marah..kuikuikui~~~

die n lagi sorg ni mmg xbley duk dekat2..asik nk berCAKAP jekk...brape kali da owner tuition aku suh aku jgn kasik dorg duk dekat2...kdg2 aku jarakkan tempat dorg..mlm tuh pas da ajar aku pon bagi la exercise suh wat kat white board.students sume kebanyakan bley jawab..Alhamdulillah...and...sampai la giliran student gurl aku yg byk ckp ni...sampai turn die, die xbley jawab.mule2 aku saba jek..yela dr td aku asik dok sabar jek ngan die..da brape kali tego suh diam pon stil xmo dgr...so xpe...aku XKAN marah klu die bley jawab soklan aku tuh...coz aku bley ajar beratus kali pon as long as die concentrate dlm clas..tapi disebabkan die mmg x concentrate tyme aku ajar n bile aku kasi soklan die xbley jawab..pelagi aku pon meninggikan suara laa...MARAH..aku x pernah tinggikan suara aku n marah students aku..but that nyte i'm reaching d end of my patience!' so kene marah la..aku marah tapi aku xpandang student yg aku marah tuh..then aku ajar cara nak solvekan question tuh then pas siap die terus mintak kebenaran aku nk g toilet..tyme tuh aku da nampak da muke die da nk nangeh...student laen sume SENYAP jek...haaa...taw pon dorg nk DIAM...huhuu...then pas dat gurl balik dr toilet aku nampak la muke die basah n die basuh ngan air..n aku taw die nangeh kat toilet...huhu..even die adelah salah sorg student yg aku suke tapi kalau wat salah..mmg tetap kene marah... :(

haaa....to my students..lenkali jgn kasi cikgu ida marah..kan da takottt...cikgu xkan marah kalau u all dgr ckp cikgu k...tu ayat aku gtaw kat dorg b4 abis clas malam tuh...so INGAT tuh....papepon aku tetap SAYANG kat students aku... ;)

No comments: